BannerFans.com

Monday, August 15, 2011

beLajaR






95% SUKSES BERGANTUNG PADA MINDSET DIMANA MINDSET DIBENTUK DARI PEMBELAJARAN


assalamualaikum pembuka bicara......kata2 di atas adalah hasil copy + paste....tibe2 lak datang dalam fikiran tuk mencari kata2 yang dapat memberikan semangat pada saya untuk belajar....hehehe...mesti pelik kan....tibe2 jew saya ni terajin lak kan...hehe...entahlah...perasaan ni datang secara tibe2....bukan apa....dah memang semulajadi saya begini....belajar bila mood datang...haishh....sangat BERBAHAYA...yelah.....alang if nak exam pun...liat sangat nak study....

okay..berbalik pada kata2 kat atas ni.....memang betul pun apa yang dikatakan....so...bila dalam mindset kita dah diset yang kita bakal gagal dalam exam nanti...maka..perkara tersebut la yang akan terjadi....dimana...KEGAGALAN yang kita perolehi.....hal ni jadi bila kita dah setkan dalam otak kita yang kita tak mampu nak score tuk subjek tu....then....terjadilah situasi dimana...PUTUS ASA akan mengekori diri kita...jadi sahabat2 yang saya sayangi....sekiranya kita rasa kita tak boleh nak score tuk subjek tertentu...STUDY la dengan bijak...minta bantuan dari mereka yang memahami subjek tersebut...dan mungkin sekiranya kita bernasib baik....minta lah bantuan dari mereka yang pakar dengan subjek tersebut......

oleh itu wahai sahabat2 yang saya sayangi.....belajarlah dengan bijak untuk masa depan kita....tapi jangan lupa....walau kita belajar segila mana pun..jangan sesekali lupakan Allah yang mencipta kita...kerana hanya ALLAH lah yang dapat membantu kita sekiranya kita benar2 tak boley nak terima apa yang kita belajar...juga....jangan lupakan pelajaran untuk ILMU AKHIRAT kita nanti.....


**RENUNG2KAN...DAN SELAMAT BERAMAL**


**SEMOGA BERJAYA SAHABAT2**


p/s : hehehe....nasihat ni sebenarnya juga buat diri saya sendiri....peace!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...